audi_a4 írta:OK, már értem a dolgot, már csak azt nem, hogy a 255 utáni karakterek melyik karakterkészletben vannak? Mármint mivel van jelölve? A 0 nyilván nem jó, hiszen az csak 127-ig van, az 1 sem jó mert csak 255-ig, és a 2-essel sem működik, valamint a 3-assal sem.
Szóval így nem működik: "50 2 275", és azt szeretném elérni, hogy a 8-as gomb legyen a "right" gomb. Ennek elvileg így kellene működnie, nem?
Nem. Amit te szerettél volna (8-as gomb legyen a "right" gomb) azt az "56 0 275" sorral lehet elérni. Amúgy alapból a jobbra gomb a "right" gomb, az nem jó?

Tudom, írtad már hogy mindegy, de muszáj leírnom:)
Azért nem működött, mert az "50 2 275" azt jelentené, hogy a 2-es karakterre (ami elvileg alapból a 2-es gomb, nem a 8-as) váltson át a 275-ös billentyűtérképre...
A 0 nyilván nem jó, hiszen az csak 127-ig van, ...
A 0 nem csak 127-ig van, nem ez a lényege. Például a bal Ctrl-nak a kódja 306, pedig az is a NORMAL karakterkészletben van, ezért ha tegyük fel a 3-ast szeretnéd Ctrl-nak, akkor az "51
0 306" sor a megfelelő.
Tehát kétféle karakterkészlet van:
- NORMAL (0)
Ebben vannak a számok, betűk, enter(13), esc(27), space(32), tab(9), backspace(8), stb... §'"+!%/=()-.,_:? stb... plusz az ascii-n felül pl. az F-gombok(282-293), bal(276), jobb(275), le(274), fel(273), alt(308), ctrl(306), shift(303) stb...
- SPECIAL (1)
Ebben pedig ezek vannak:
virtuális egér - fel(0), le(1), bal(2), jobb(3), egérgomb0(4), egérgomb1(5), egérgomb2(6)
képernyő mozgatás - fel(7), le(8), bal(9), jobb(10)
Ezek a karakterkészletek adottak, ne keverjük össze a billentyűtérképekkel, mert azokat mi határozhatjuk meg.
Mármint mi határozhatjuk meg, hogy melyik billentyűtérkép hogyan mazsolázzon az adott karakterkészletekből.
És egy rövid példa a premapper.txt-re (az eredeti premapper.txt definíciói), magyarázattal és egy kis kiegészítéssel:
map 0 1
# a "map 0"
(azaz az első általunk meghatározott,
# amúgy 0-val jelölt billentyűtérkép: billentyűtérkép 0 >>> map 0)
# definiálása "egy" azaz "1" sorban:)
278 2 1
# Ez pedig az az "egy" sor volt:) és azt jelenti, hogy:
# 278
2 1 - a 278-as gomb megnyomására (Home/Hívás-indító "Zöld" gomb)
#
278 2
1 - váltson át
#
278 2 1 - a "map 1"-re. Persze ez az "átváltósdi" nem kötelező, épp csak iszonyat hasznos, tehát
# azt is megtehetnénk, hogy teleírjuk a "map 0"-t mondjuk 19 sorban (map 0 19)
# és definiáljuk ugyanazt mint a mapper.txt-ben, csak akkor semmi értelme nem lenne a premapper.txt-nek
map 1 13
# a "map 1"
(azaz a második általunk meghatározott,
# amúgy 1-el jelölt billentyűtérkép: billentyűtérkép 1 >>> map 1)
# definiálása "tizenhárom" azaz "13" sorban.
278 2 0
# első sor; jelentése:
# 278
2 0 - a 278-as gomb megnyomására (Home/Hívás-indító "Zöld" gomb)
#
278 2
0 - váltson át (azaz vissza...)
#
278 2 0 - a "map 0"-ra. Így már oda-vissza váltogathatunk a map 1 és a map 0 között...
273 1 0
# második sor:
# 273
1 0 - A "fel-gomb" jelentsen a "kurzor fel" helyett...
#
273 1
0 - ...a SPECIAL karakterkészletből...
#
273 1 0 - ..."virtuális egér fel"-t.
274 1 1
# harmadik sor:
# 274
1 1 - A "le-gomb" jelentsen a "kurzor le" helyett...
#
274 1
1 - ...a SPECIAL karakterkészletből...
#
274 1 1 - ..."virtuális egér le"-t. ///Azért ez nyelvtanilag rendben van:D///
276 1 2
# negyedik sor: ezt azért már ki lehet találni...
275 1 3
# ezt is...
13 1 4
# hatodik sor:
# 13
1 4 - A 13-as karakter (ami az Enter/OK/"Középső" gomb) jelentsen az "enter" helyett...
#
13 1
4 - ...a SPECIAL karakterkészletből...
#
13 1 4 - ..."virtuális egér gomb0"-t.
35 1 4
# hetedik sor:
# 35
1 4 - A 35-ös karakter (ami a kettőskereszt/# gomb) jelentsen a "#" helyett...
#
35 1
4 - ...a SPECIAL karakterkészletből...
#
35 1 4 - ..."virtuális egér gomb0"-t, szintén.
48 1 6
# nyolcadik sor:
# 48
1 6 - A 48-as karakter (ami a nulla/0 gomb) jelentsen az "0" helyett...
#
48 1
6 - ...a SPECIAL karakterkészletből...
#
48 1 6 - ..."virtuális egér gomb2"-t.
42 1 5
# kilencedik sor:
# 42
1 5 - A 42-es karakter (ami a csillag/* gomb) jelentsen a "*" helyett...
#
42 1
5 - ...a SPECIAL karakterkészletből...
#
42 1 5 - ..."virtuális egér gomb1"-t.
#innentől kiegészítés, abszolút nem teljes, csak a példa kedvéért:
56 1 8
# tizedik sor:
# 56
1 8 - Az 56-os karakter (elvileg egy nem-qwerty telón a 8-as gomb) jelentsen a "8" helyett...
#
56 1
8 - ...a SPECIAL karakterkészletből...
#
56 1 8 - ..."képernyő-mozgatás le"-t.
# persze például ennek csak akkor van jelentősége, ha a dosbox.conf-ban az [sdl] szekcióban az "oversize=page" szerepel.
57 0 121
# tizenegyedik sor:
# 57
0 121 - Az 57-es karakter (elvileg egy nem-qwerty telón a 9-es gomb) jelentsen a "9" helyett...
#
57 0
121 - ...a NORMAL karakterkészletből...
#
57 0 121 - ..."y"-t.
49 0 282
# tizenkettedik sor:
# 49
0 282 - A 49-es karakter (elvileg egy nem-qwerty telón az 1-es gomb) jelentsen az "1" helyett..
#
49 0
282 - ...a NORMAL karakterkészletből...
#
49 0 282 - ..."F1"-t.
55 0 306
# tizenharmadik sor:
# 55
0 306 - Az 55-ös karakter (elvileg egy nem-qwerty telón a 7-es gomb) jelentsen a "7" helyett...
#
55 0
306 - ...a NORMAL karakterkészletből...
#
55 0 306 - ..."CTRL"-t.
# Ezeket írhatjuk a "map 0"-hoz is, akkor ebben az esetben [Zöld] gomb, azaz "map 1"-re váltás nélkül használhatjuk
# mondjuk a [7pqrs] gombot CTRL billentyűként valamelyik oldgame-hez, persze ha már kettő sort írunk a map 0-hoz,
# akkor "map 0 2" és nem "map 0 1" kell legyen és így tovább...
Kész. Remélem érthető és akad akinek segít, bár minden részletbe és feltételbe nem mentem bele, érdemes lehet visszaolvasni az előző hsz-eket, szerintem ennyiből már mindenki ki tudja következtetni,
hogyan kell használni a "Dosbox v0.72 s60v3 s60v5" premapper.txt-jét...
