A nagy szervizes topik

A készülékek szervízes tapasztalataival, illetve szervízeléssel kapcsolatos témák
Fórum szabályok
Ebben a fórumban csak a készülékek gyári hibáival, szervizelésével kapcsolatos tapasztalatokat várjuk. A készülékeknek megvannak a saját topikjai általános célokra, tehát itt kizárólag szervízeléssel foglalkozunk. A nem ide tartozó témákat töröljük!
A fórum használat című topikot mindenképp olvasd el!
Zema
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011-02-01 kedd 14:36:51
Készüléktípus: NOKIA 7650
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A nagy szervizes topik

Hozzászólás Szerző: Zema »

Macika írta:
Kolondrum írta:
Zema írta:Szervusztok !
Csakhogy rátaláltam a szervizes topikra. Ti talán tudtok segíteni. Van egy NOKIA 7650-es telefonom. Nagyon szeretem, de most elromlott. Az akksija már öregecske volt, gyakran töltöttem. Egy szer elfeledkeztem a töltésről és éjjel kikapcsolt. Azóta nem lehet bekapcsolni. Vettem bele új akksit, azzal sem kapcsol be. Gondolom elfelejtett valami kódot, vagy a szoftver sérült. Valaki azt mondta, hogy hardverresetet kellene csinálni. De azt hogyan kell? Tudnátok segíteni?
Üdvözlettel: Zema.
3 olyan dögöm van és van szétszedő szerszámom hozzá. Tudok egy boltot ahol 1500-ért szoftverezik, aztán én megcsinálom (ha gondolod) a csuszkáját mert biza a szoftverezéshez szét kell szedni és lelazul a flip összerakás után.
Nem akarok üzletet rontani, de ha normális tökgyaluval (nekem ilyenem van, valódi Nokija) tolod szét addig, míg a flash-pontok elérhetők lesznek, akkor biztosan nem lesz semmi baja a csúszkájának.
Mostanában nem hordanak már ilyet hozzám, de anno tucatjával szoftvereztem őket... :)
Szervusz Macika. Nagyon örülnék, ha meg tudnád csinálni kedves telefonomat. Vállalod? Hogyan tudjuk felvenni egymással a kapcsolatot?
Üdvözlettel: Zema
zac607
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010-11-06 szomb. 20:04:44
Készüléktípus: 5230
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A nagy szervizes topik

Hozzászólás Szerző: zac607 »

Macika írta:
zac607 írta:Sziasztok, én is segítséget szeretnék kérni (előre megjegyzem tök hülye vagyok hozzá). Egy 5230-asom van és ha multitaskingolni próbálok vele vagy csak simán valami nagyobb dolgot szeretnék csinálni ( ez már kiterjedt a telefonkönyvből való névjegytörlésre) akkor a kijelző elsötétül és ilyen lilás-rózsaszínes csíkok jelennek meg rajta, majd fogja magát és újraindul. Mi lehet a problémája, és jól gondolom, hogy szoftver újratelepítéssel nem lehet megoldani :?2:
Nokia, ugye?
Mert van Samsung is 5230-ból...

Nem kell újraszoftverezni, elég egy 4gombos reset neki. Vagy előbb próbálkozz a *#7370#-tel.
Előtte mentsd le, amire szükséged van.
90% az esélye egy sima szoftveres összeakadásnak...
OFF
Köszi, de már megoldódott, kötél nélkül bungeejumping-olt az erkélyről unokatesóm jóvoltából, vettem helyette egy 6303-at
Avatar
Macika
6. szint
6. szint
Hozzászólások: 8928
Csatlakozott: 2009-05-01 pén. 11:47:34
Készüléktípus: Huawei P30 Pro 8 256
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest
Has thanked: 321 times
Been thanked: 605 times

Re: A nagy szervizes topik

Hozzászólás Szerző: Macika »

zac607 írta:
Macika írta:
zac607 írta:Sziasztok, én is segítséget szeretnék kérni (előre megjegyzem tök hülye vagyok hozzá). Egy 5230-asom van és ha multitaskingolni próbálok vele vagy csak simán valami nagyobb dolgot szeretnék csinálni ( ez már kiterjedt a telefonkönyvből való névjegytörlésre) akkor a kijelző elsötétül és ilyen lilás-rózsaszínes csíkok jelennek meg rajta, majd fogja magát és újraindul. Mi lehet a problémája, és jól gondolom, hogy szoftver újratelepítéssel nem lehet megoldani :?2:
Nokia, ugye?
Mert van Samsung is 5230-ból...

Nem kell újraszoftverezni, elég egy 4gombos reset neki. Vagy előbb próbálkozz a *#7370#-tel.
Előtte mentsd le, amire szükséged van.
90% az esélye egy sima szoftveres összeakadásnak...
OFF
Köszi, de már megoldódott, kötél nélkül bungeejumping-olt az erkélyről unokatesóm jóvoltából, vettem helyette egy 6303-at
Nos igen, kétségtelenül ez a leggyorsabb és legkevésbé munkaigényes megoldás a problémára... :)
"A legjobb érv a demokrácia ellen egy ötperces beszélgetés egy átlagos szavazóval."
Sir Winston Churchill
janko8412
1. szint
1. szint
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2009-06-02 kedd 22:34:32
Készüléktípus: N86
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A nagy szervizes topik

Hozzászólás Szerző: janko8412 »

Kedves fórumozók!

Egy kis segítséget szeretnék kérni... Van egy Nokia N86 típusú telefonom, mely 2009. 06. 29-én lett vásárolva 2 év NOKIA garanciával. Volt kétszer is szervizben különféle (mechanikai) hibával, ami most lényegtelen is a probléma szempontjából.

A történetem: 2010. tavaszán észrevettem, hogy a telefon jobban merül a kelleténél, majd egy kis programmal (Energy Profiler) megnéztem, hogy a telefonom ~270 mAh-t fogyaszt mikor világít a kijelző, összecsukott állapotban (mikor a zsebben hordja az ember, azaz csak készenlétben van) pedig ~200 mAh-t. Ezek az értékek egyébként normál esetben ~70 mAh, illetve készenlétben ~5 mAh. Tehát mint látszik megközelítőleg 200 mAh-val többet fogyaszt a kelleténél, ami már alapban nem kevés. De ha belegondolunk akkor az 1200 mAh-s akkumlátor a zsebemben ezzel a 200-as fogyasztással max 6 óráig húzza és porrá merül.

Majd egyszer mikor Nokia márkaszerviz környékén jártam véletlenül (mert sajnos nincs a szomszédban egy ilyen és nem is szoktam olyan helyen járni sűrűen ahol van) szokás szerint sokat fogyasztott a telefonom és bevittem megmutatni nekik, hogy a szeretett telefonom mennyire éhes is. A garipapírom sajnos nem volt nálam (de nem is lett volna kedvem akkor otthagyni, mert nem tudtam volna mellőzni a telefont), de megkérdeztem, hogy ilyet láttak-e már és lehet-e vele valamit csinálni, azt mondták biztos zárlatos valami az alaplapon hagyjam ott vagy majd vigyem be. Ez megnyugtató volt, hogy javítható.

A lényeg:
1. nekifutás: 2010. júniusában (még nem volt egy éves sem a telefon) bevittem a javíttatni. Annyit tettek, hogy szoftvert frissítettek, bemérték az akksim, mellyel nem találtak komolyabb problémát, de kicserélték (kaptam helyette egy vadonat újat). Ez mind megvolt egy fél óra alatt. Én pedig boldogan távoztam.

A hiba ismét jelentkezett 1-2 napon belül.

2. nekifutás: 2010. kb októberében ismét eljutottam a szerviz környékére (ami ha még nem említettem volna 70 km-re van a lakóhelyemtől, és ez a legközelebbi). Természetesen addig is ezzel a jelenséggel kellett együtt élnem, és aggódhattam nap mint nap, hogy vajon mikor hagy cserben a nagy becsben tartott kommunikációs eszközöm. Ekkor sikerült szereznem egy készüléket is ismerősömtől, hogy ne legyek telefon nélkül addig sem még otthagyom az enyémet a Nokiánál. Elmondtam hát a hibajelenséget, a telefont átvették. Majd egy hét múlva mentem érte. A karcos kameratakaró alatti részt, a billentyűzetét és az egyéb ilyen apróságokat javították/cserélték, ezek ugyanis kopottak voltak, illetve ha már bevittem a telefont gondoltam ezeket is megemlítem. Ismételten boldogan és elégedetten távoztam.

A merülős probléma "természetesen" megint jelentkezett. Ennek én nem nagyon örültem érthető módon. Nem túl vígan fel is hívtam a Nokiát ahol ide oda kapcsolgattak mindig miután pár perc alatt sikerült felvázolnom a problémámat. Végül egy igen megértőnek tűnő hölgyhöz jutottam aki azt mondta nekem, mikor legközelebb beviszem a készülékem javíttatni akkor hívjam fel őt és amennyiben nem találják meg a hiba okát vagy nem tudják javítani kicserélik a telefonom belsejét. (Amúgy senki sem tudtam megmondani, hogy előzőleg milyen javításokat hajtottak végre a készüléken).

3. nekifutás: 2011. januárjában ismét sikerült a telefonom bevinni javíttatni. Ismét egy hét alatt elkészült a telefonom, de ekkor szerencsére tudtak ők is cseretelefont biztosítani. (Már ha azt a valamit amit kaptam lehet telefonnak nevezni. Mondjuk már kamera is volt rajt, de mindenesetre nem egy súlycsoportban volt az N86-ommal, és itt nem arra gondoltam, hogy egy elég nehéz darab a telefonom.) Rutinosan meg is kérdeztem, hogy mit is csináltak a telefonommal, hogy megnyugodjak, hogy nem fordul elő ez a probléma többet és nem látjuk egymást mostanában. Mire a válasz az volt, hogy hibát nem találtak, de kaptam egy új akksit. (Ezt nem értem egyébként, ha úgy gondolják, hogy nincs baja akkor miért osztogatnak ~6000 Ft-os telepeket) Ha jól számolom ez már a 3. akku amiből eszik a telefonom. No sebaj gondoltam biztos javítgatták azért, csak elfelejtették felírni valahova, hogy mit is csináltak a készülékkel ahol a szervizben PR feladatokat ellátó hölgy is láthatná aki pedig tájékoztathatna engem is róla. Ekkor már azért nem annyira boldogan is bizakodóan távoztam mint a megelőző két alkalommal. (Összesen persze nem két alkalom volt, itt csak a merülős problémával kapcsolatosakra gondoltam.) A telefont egyébként egy keddi nap délutánján vettem át. Pénteken újságoltam kollégáimnak, hogy a telefonom milyen jól bírja szuflával és mennyire meg vagyok elégedve vele. Olyan volt mintha újra egy új telefonom lenne és még csak most ismerkedtem volna meg a kis N86-osommal. Vajon mit vettem észre ezen kijelentésem után kb 1 órával mikor a zsebembe nyúltam a telefonomért? Igen-igen a szokásos jelet... feltűnően meleg volt a telefonom... kinyitottam és az akkum 1-esen volt. Megnéztem gyorsan a fogyasztását az Energy Profiler-rel és bingó... megint zabálta az áramot a készülék. Akkor nem túl boldogan kikapcs --> akksi ki --> akksi be --> bekapcs rutinos folyamat következett. (Ugyanis ez egy kis ideig mindig orvosolta a problémát. Néha akár napokra is.) Gondoltam beviszem ismét javíttatni hazafele. Ugyanis most már nap mint nap járok a szeretett Nokia Care Point-om előtt. De mondom ilyen lelki állapotban lehet nem kéne bemennem. Inkább gondoltam felhívom a kolléganőt aki olyan kedves volt hozzám telefonon és ígért mindent. Ő nem volt éppen elérhető, de kapcsolták egy másik kollégáját. A fiatalembernek elmondtam mi a gond. Azt mondta (meglepő módon) vigyem be szervizbe (mintha ez rutin dolog volna) és szóljak majd neki, mert akkor elrendeli az alaplap cseréjét. Ezt egyébként már a hölgy kollégája is ígérte, hogy a 3. nekifutásom során ezt meg fogják tenni. Engem mondjuk nem zavart, hogy nem cserélték ki a belsejét (vagy akár az egész készüléket is és társai) egész addig még a probléma nem jelentkezett ismét. Mondtam neki is, hogy ez már a sokadik alkalom, meg már a kolléganője is ígérte ennek a fent nevezett alkatrésznek a cseréjét, de mégse jutottunk semmire. Erre ő: most majd elrendeli központilag ezt az alaplap cserét. Mondom: miért eddig ez hogy volt elrendelve? Erre ő: hogy most majd jobban figyelnek rá. Mire én: eddig nem figyeltek rá, mikor még szóltam is a hölgynek telefonon (ahogy kérte), hogy bevittem szervizbe harmadszor is? Kérdeztem tőle, hogy akkor ezt fogjuk most már játszani mindig, ígérgetnek --> beviszem --> csinálnak valamit javítás címszó alatt --> örülök, hogy kész és elhozom --> észreveszem, hogy nem jó --> majd sírok nekik egy sort telefonon és kezdjük elölről?

Se időm se energiám se kedvem nincs ahhoz, hogy ezt játsszuk állandóan. Lassan 1 éve kell így együtt élnem a telefonommal ami bármikor cserbenhagyhat. Magunk között szólva egyébként ez nem egy 10k-s telefon. Ezért abban az időben elég súlyos mennyiségű magyar forintot le kellett tenni, hogy valaki hozzájuthasson egy ilyen készülékhez. Csak vannak nekem is valami jogaim és igen... most jutottunk oda ami a kérdésem volna.: Mit tehetek ilyenkor?

Megemlíteném még, hogy a telefonomon semmi alkalmazás nem futott mikor merült (se GPS-t se Wifi-t használó, még a 3G is ki volt kapcsolva, nem hack-eltem szét. Igazából sose mertem belakni a telefonom újra mikor megkaptam egy-egy szervizelés után félve attól, hogy feltelepítem rá a kis szokásos progijaim, miután újra személyre szabtam és máris vihetem vissza ismét.

Egyébként olvastam már erről a hibajelenségről neten, hogy mások is szembesültek már ezzel. Mondjuk az ő esetükben nem tudom mi lett a dolog vége. Állítólag a telefonnak ez valóban veleszületett hibája, hogy "beragad" használat után a GPS vagy a Kamera (amikre én is tippeltem volna) és ez szívja le az akkut.

Van valakinek valami ötlete, hogy mihez van jogom a hallgatáson kívül? :) Például kérhetek-e teljes telefoncserét, vagy ilyesmi, mert tudtommal van ilyen, ha már x-edszer viszem vissza ugyanazzal a problémával. Talán a 4. alkalommal van olyan, hogy kérhetek egy teljesen újat mindenféle indoklás nélkül, illetve abban az esetben, ha ez nem megoldható, mert mondjuk már nem forgalmazzák az adott típust, akkor egy hasonló kaliberű most kapható telefonra cserélik, mely csak a fogyasztó javára lehet előnyösebb "értékben".

Amennyiben valaki tud mondani valami érdemit ezzel kapcsolatban azt szívesen meghallgatnám (olvasnám). Köszönöm, ha ezt valaki hajlandó volt végigolvasni. :) A további legjobbakat mindenkinek!
üdv.: janko8412
Avatar
BlackOps
Kiemelt 5. szint
Kiemelt 5. szint
Hozzászólások: 2408
Csatlakozott: 2009-01-12 hétf. 20:23:35
Készüléktípus: Galaxy S6 Duos
Nem: Férfi
Has thanked: 3 times
Been thanked: 42 times

Re: A nagy szervizes topik

Hozzászólás Szerző: BlackOps »

janko8412 írta:Kedves fórumozók!

Egy kis segítséget szeretnék kérni... Van egy Nokia N86 típusú telefonom, mely 2009. 06. 29-én lett vásárolva 2 év NOKIA garanciával. Volt kétszer is szervizben különféle (mechanikai) hibával, ami most lényegtelen is a probléma szempontjából..................

Egyébként olvastam már erről a hibajelenségről neten, hogy mások is szembesültek már ezzel. Mondjuk az ő esetükben nem tudom mi lett a dolog vége. Állítólag a telefonnak ez valóban veleszületett hibája, hogy "beragad" használat után a GPS vagy a Kamera (amikre én is tippeltem volna) és ez szívja le az akkut.
Nekem 4 hónapig volt N86-om, de csak egyszer fordult elő a gyors merülés. Akkor is csak a tipikus hiba miatt, hogy a kamerát (GPS tag be) csak a lencsevédővel zártam, ha kilépéssel lépsz ki a fotózásból, akkor nem fog merülni. Próba cseresznye, persze ez nem végleges megoldás, de megkönnyítheti az életedet.
Nem ez volt az oka, hogy eladtam. Én sokféle programot használtam rajta, hibátlanul.
Galaxy S6 Duos SM-G920FD :cool3:
G920FXXU3COI9
PHOENIX SEGÉDLET ver.:2.0
Avatar
-Dr-Strust-
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 2206
Csatlakozott: 2009-01-06 kedd 16:20:33
Készüléktípus: Sony Xperia Z
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Z:/private mappa :)
Has thanked: 31 times
Been thanked: 32 times

Re: A nagy szervizes topik

Hozzászólás Szerző: -Dr-Strust- »

janko8412 » Szerintem vidd be utoljára a telefonodat, és mond meg neki, hogy ha most nem javítják ki a hibát (cseréljenek alaplapot!) akkor a fogyasztóvédelemhez fogsz fordulni!
Ha nem javítják ki akkor sem a hibát, akkor pedig keresd fel őket: http://www.nfh.hu/
Neked egy filléredbe sem fog kerülni ;)
Kép
Kép
Avatar
Macika
6. szint
6. szint
Hozzászólások: 8928
Csatlakozott: 2009-05-01 pén. 11:47:34
Készüléktípus: Huawei P30 Pro 8 256
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest
Has thanked: 321 times
Been thanked: 605 times

Re: A nagy szervizes topik

Hozzászólás Szerző: Macika »

janko8412 írta:Kedves fórumozók!
...............
Két dolog, amivel megtanulsz együtt élni, vagy eladod a készüléket.
Mindkettő (EL NEM ISMERT, tehát nem hivatkozási alapot képviselő) tervezési hiba, a GPS működése miatt van.

1. A Garmint felejtsd el az N86-oson.
2. A kamerából ne a reteszelővel lépjél ki, hanem szoftveresen. A GPS-vevő bekapcsolva marad és annyira merít, hogy melegszik.

Nekem is volt N86-osom, szerettem, ezeket a feltételeket elfogadva kiválóan működött...
"A legjobb érv a demokrácia ellen egy ötperces beszélgetés egy átlagos szavazóval."
Sir Winston Churchill
Avatar
Macika
6. szint
6. szint
Hozzászólások: 8928
Csatlakozott: 2009-05-01 pén. 11:47:34
Készüléktípus: Huawei P30 Pro 8 256
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest
Has thanked: 321 times
Been thanked: 605 times

Re: A nagy szervizes topik

Hozzászólás Szerző: Macika »

-Dr-Strust- írta:janko8412 » Szerintem vidd be utoljára a telefonodat, és mond meg neki, hogy ha most nem javítják ki a hibát (cseréljenek alaplapot!) akkor a fogyasztóvédelemhez fogsz fordulni!
Ha nem javítják ki akkor sem a hibát, akkor pedig keresd fel őket: http://www.nfh.hu/
Neked egy filléredbe sem fog kerülni ;)
Ezt azért Te sem gondolod komolyan. :)

Az összes N86 hibás (elvégre Nokia), hiába cserélnék is ki.

Ha megszoftverezik, akkor gyári alapértelmezésbe kerül a teló, SOHA az életbe nem mutatható ki túlfogyasztás.

1. Mert nem tesznek rá (mellesleg törött, illegális) Garmint.
2. Mert nem kapcsolják be a kameránál a műholdas helymeghatározást, így nem jelentkezik akkor sem a hiba.

Ha pedig gyári alapállapotban nem mutatható ki a hiba, akkor mi alapján kérhetne bárki is cserét?
"A legjobb érv a demokrácia ellen egy ötperces beszélgetés egy átlagos szavazóval."
Sir Winston Churchill
janko8412
1. szint
1. szint
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2009-06-02 kedd 22:34:32
Készüléktípus: N86
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A nagy szervizes topik

Hozzászólás Szerző: janko8412 »

Amúgy a kamerában a GPS adatok megjelenítése nincs bekapcsolva. Tehát ez nem lehet az oka. Ha meg nem érzik, hogy hibásak, és szerintük nincs is baja akkor miért adnak új akksit immár másodszor? Ez vicc. AMúgy szeretem/szerettem ez a telefont. Most egyébként telefoncserén gondolkodom: Nokia N8, Motorola Defy és Samsung Wave között vacilálok. Bár azt hiszem a Wave az már kiesett, alig van rá app. A Nokiát meg ezek után meggondolom. Oprendszer terén meg egyébként is hiányozik már egy kis változatosság. Egyedül a kamerát sajnálnám, mert szeretek fotózgatni telefonnal...
üdv.: janko8412
espi39
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2010-10-02 szomb. 13:21:37
Készüléktípus: nokia 7230
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nokia C5

Hozzászólás Szerző: espi39 »

Sziasztok!Nagy butaságot csináltam,kimostam a nokia c5 telcsimet a kabátommal:(
Természetesen nem kapcsol be mert úgy raktam be a gépbe,hogy be volt kapcsolva!
Szerintetek lehet még életet lehelni a telcsibe?
Érdemes szétszedni a telcsit és kiszárítani és ha igen hogy tudnám szétszedni a telcsit,mert sehol nem találtam hozzá szétszerelési útmutatót!Hiába garis a készülék tudtommal ilyenkor elveszett a garancia!
Vagy mehet alkatrésznek a cucc,várom a segítő válaszokat!
Üdv Laca
Válasz küldése

Vissza: “Szervíz”