nálam is megtartja mind két beállítástistnag írta:Ezt nem értem én beállítottam vízszintesen és függőlegesen és ha elfordítom ugyanúgy van, mint ahogy beállítottam, tehát vmi nálad nem okéakyyy írta: ami még zavar, ha elfordítom a telót, a menü is elfordul. végülis nem lenne rossz, de teljesen összevisszaságba teszi az ikonokat, ha ott átrendezem hogy megfeleljen vizszintes forgatásnál, majd ujra függöleges, megint összevissza van minden.
SPB Mobile Shell (symbian)
- SYMLY
- 1. szint
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009-02-24 kedd 17:52:52
- Készüléktípus: Samsung Omnia 2 Gt-I8000
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: SPB Mobile Shell (symbian)
- bladehu2
- 5. szint
- Hozzászólások: 2248
- Csatlakozott: 2009-11-10 kedd 14:56:43
- Készüléktípus: G2
- Nem: Férfi
- Tartózkodási hely: BP
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 359 times
Re: SPB Mobile Shell (symbian)
kézzel lehet több lapot is beállítani, a c:\private\20028b16 könyvtárban lévő SpbShell_20028b16.reg fájlt kell szerkeszteni (shellből lépj ki előtte), keresd meg az alábbi sort:ferret írta:5 lap a max.akyyy írta:be lehet e állítani, hogy tö9bbet lehesesn ballra vagy jobbra lapozni?...
Nálam nincs össze-vissza, ha elfordítom. Igaz egy kicsit másképp van, de nem össze-vissza. A bétánál volt nagyon össze-vissza, szó szerint egymás hegyén-hátán voltak olyankor.
A beállításokat el lehet menteni és később, akár egy formázás és újratelepítés után onnan vissza lehet állítani. Gyors indítás-beállítások-jobbra lent a kis ikon és azon belül biztonsági mentés és beállítások visszaállítása.
[\Software\Spb Software House 2\Spb Mobile Shell\Widgets\HomeScreen]
ActivePage=1
PageCount=3
A pagecount értéket lehet állítani pl 7-re, 9-re, csak páratlan számot írj be, különben nem működik.
Ez a Lifestyle homescreen, a professional beállításai az alábbi alatt vannak:
[\Software\Spb Software House 2\Spb Mobile Shell\Widgets\PrfScreen]
ActivePage=0
PageCount=1
Összevissza pedig azért van mert 1x el kell rendezni mindkét állásban, utána úgy marad. Illetve ha update-eled újabb verzióval akkor is megmaradnak a widget pozíciók.
- lilalur
- 1. szint
- Hozzászólások: 125
- Csatlakozott: 2010-05-19 szer. 16:41:45
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
Re: SPB Mobile Shell (symbian)
(először is: Bocs hogy kicsit csúszok a témával fe hiányosan nem akarom leadni és kicsit el vagyok most havazva
)
Másik akik ismerik ezt a rendszert már más platformon is. Multitouch képességet lehet vele adni a főképernyőnek. Illetve speciális mozgási beviteleket (egy kört rajzolva teszem azt belé a pártba vagy valami hasonló okosság)
Nem lenne lehetséges?

Másik akik ismerik ezt a rendszert már más platformon is. Multitouch képességet lehet vele adni a főképernyőnek. Illetve speciális mozgási beviteleket (egy kört rajzolva teszem azt belé a pártba vagy valami hasonló okosság)
Nem lenne lehetséges?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára lilalur 2010-06-09 szer. 22:00:10-kor.
lilalur
- potter55
- Moderátor
- Hozzászólások: 9926
- Csatlakozott: 2009-01-26 hétf. 18:44:55
- Készüléktípus: Nokia N73
- Nem: Férfi
- Tartózkodási hely: Szfvártól 30km-re
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 551 times
Re: SPB Mobile Shell (symbian)
Nem lehet Multitouch képességet adni, mert a kijelző típusa nem támogatja.lilalur írta:(először is: Bocs hogy kicsit csúszok a témával fe hiányosan nem akarom leadni és kicsit el vagyok most havazva)
Másik akik ismerik ezt a rendszert már más platformon is. Multitouch képességet lehet vele adni a főképernyőnek. Illetve speciális mozgási beviteleket (egy kört rajzolva teszem azt belé a pértba vagy valami hasonló okosság)
Nem lenne lehetséges?
Szignózás: Itt egy új hack, amihez nem kellennek szignófájlok, csak telepíteni és követni az utasításokat.
Köszönöm funkció. Használd, ahányszor neked segít valaki.
Nokia mobilok zenei klipekben.
Köszönöm funkció. Használd, ahányszor neked segít valaki.

Nokia mobilok zenei klipekben.

- fonix232
- 5. szint
- Hozzászólások: 2208
- Csatlakozott: 2009-01-12 hétf. 20:24:05
- Készüléktípus: ZTE Blade
- Nem: Férfi
- Tartózkodási hely: Behind you!!!
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 44 times
Re: SPB Mobile Shell (symbian)
lilalur írta:(először is: Bocs hogy kicsit csúszok a témával fe hiányosan nem akarom leadni és kicsit el vagyok most havazva)
Másik akik ismerik ezt a rendszert már más platformon is. Multitouch képességet lehet vele adni a főképernyőnek. Illetve speciális mozgási beviteleket (egy kört rajzolva teszem azt belé a pértba vagy valami hasonló okosság)
Nem lenne lehetséges?
Multitouch:
A kapacitív kijelző hiánya miatt nem. Esetlegesen X6-on, de a többin tuti nem.
Speciális mozgási bevitelek:
Ezt gesztúráknak (gesture) nevezik. Én is támogatnám. De mi az a pért?
- ZTE Blade - CyanogenMod 7
- Haipad M7 - PhoenixMod [0805] v1.1
- Asus Transformer TF101 32GB - Revolver 2.5, Clemsyn kernel v9, custom sound mod
- mullerakos
- 1. szint
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2010-04-13 kedd 12:59:25
- Készüléktípus: Nokia C7
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: SPB Mobile Shell (symbian)
Üdv mindenkinek! Kis segítséget szeretnék kérni. Lehet már volt róla szó, de megmondom őszintén, hoyg türelmem meg időm se nagyon van visszaolvasgatni. (az én hanyagságom, hogy nem követtem nyomon eddig) Szóval az lenne a kérdés, hogy hogyan és miként tudnék saját témát szerkeszteni. Találtam sis fájlos témákat, de nem minden tetszik benne. Találtam mod olásokat hozzá, de ha a témát felteszem, nem hajlandó megváltoztatni. Ezért gondoltam, hogy elcsenek más skinekből, esetleg azokat átszerkesztem egy kicsit. Nem vagyok profi ezekben a dolgokban, de hamar megtanulom:D:D Szal, nagyon jó lenne egy kis segítség, tippek, trükkök. Valami emulátorral esetleg nem lehetne szerkeszteni gépen, hogy kezelőfelületen egyből lássam, majd elmenteni sis kiterjesztésben majd átdobni telefonra? Gondolom nem ilyen egyszerű:D A "kreálmányomat" szívesen megosztanám bárkivel.
Hali! A segítséget előre is köszönöm!
Üdv.: Ákos

Hali! A segítséget előre is köszönöm!
Üdv.: Ákos
- lilalur
- 1. szint
- Hozzászólások: 125
- Csatlakozott: 2010-05-19 szer. 16:41:45
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
Re: SPB Mobile Shell (symbian)
Na akkor egy nagy összefoglaló eddigi tudásunkról (figyelem van olyan ami nem tőlem van, csak kicsípkedtem innen!!!):
Háttérképek: Azaz ha a !:\Data\Images\Pictures\ mappa létezik, akkor oda teszi be az SPBShell almappába,
egyébként a !:\Images\Pictures\SPBShell mappába, vagy legrosszabb esetben a private mappájába.
Dat fájlok: itt egy jó leírás hogy hogyan lehet szerkeszteni a .dat fájlokat (amik valójában jelszóval védett zip-ek):
http://www.spbclub.com/forum/viewtopic. ... 967#157967
amire figyelni kell:
- symbian -nál a kép méret más mint a winmo-s témák.
- a színes képeket 16bites R5G6B5 bmp fomátumban kell menteni (gimp vagy photoshop tudja ezt) mikor mented bmp-be advanced módot kérsz pl ps-nél
- visszacsomagolásnál zip formátumnak kell lennie (winrar-al is lehet csomagolni de zip-ként) a helyes jelszóval ami ez: "b0fm18zq"
- és persze a végén nevezd át a .zip-ről .dat-ra!
...\others\SPBshell\ mappába kell a modokat másolni (dat kiterjesztésű fájlok) könnyen tudod variálni hogy mi minden legyen rajt. A memkártya: Data\Others\SPBshell könyvtárában megtalálod a fájlokat külön külön. Itt törlöd vagy átnevezed ami nem kell.
Egyébként prioritása ez (vagyis innen keresi először a dat fájlokat a progi): 1.Memkártyán a Data\Others\SPBShell 2. A C-n az Others\SPBShell alatt 3 . A Private alatt lévő (ezt most fejből nem tudom de olvasson vissza akit érdekel mert volt már róla szó) vagyis ahová eredetileg telepíti a programot, és ahonnan az alap dat fájlokat össze lehet szedni.
Az Othersbe lehet pakolgatni nyugodtan, és nem muszály az eredeti fájlokat bántani így + gépről is lehet így a skineket pakolgatni nem kell x-ploreval mászkálni a telefonban. Például a bejövő elemek skinjeit a va_status.dat és a va_status_widget.dat tartalmazza...stb. Ja és ha nem létezik a könyvtár akkor hozd létre!!!
Kinyitogatva a dat fájlokat ott vanank a képek és az xml leírók.
A képek két részre oszlanak vannak egyszer a szép színes képecskék és a feketefehér maszkok. Utóbbiak töntik el hogy mi és mennyire látszon a képből a készüléken (minnél sötétebb annál átlátszóbb az adott rész) ez is bmp de indexed color.
Pár jótanács: A piros háttér nem jelent semmit. Akármiylen színű lehet a háttered. Meg amúgy is: DOLGOZZ RÉTEGEKKEL! Ha nem vagy éppen egy ikonrajzoló zseni keress a neten PNG kiterjesztésű ikonokat (nagyon sok van, de tényleg. Ha nagyon nem találsz menj fel a deviantartra és keress rá az icon szóra csak úgy ömlik majd) A png előnye hogy simán lehet belőle jó maszkot és jó alapképet csinálni egyszerre. Az egybeképeknél a maszk megcsinálása igen tökölős tud lenni. Hogy miért is használj akkor még ide is rétegeket? Na mutatok egy példát:
ímhol egy PS trükk a maszkra: Megfogod a maszkot és beállítód grayscalera. Azután megfogod az eredeti képet és ráviszed külön rétegben (a legjobb ha van egy háttered is külön rétegen szépen kitöltve az eredeti képen ezt majd úgyis törlöd a maszkon vagy befested feketére mind1 de ő majd segít hogy pontossan oda kerüljön minden ahová kell)
Ezután arra a rétegre állsz amire az új ikont szerkesztetted és kérsz egy gradient mappot rá. Ezen beállítod... ah de jól elmondani úgysem tudom tessék pár kép így könynebb:


így megkapod azt a maszkot ami a legjobban lefedi a képedet, ezután persze az egészet vissza kell állítani indexed colorra és úgy menteni. Az így kapott maszk pont ott lesz átlátszó és pont ott lesz halvány stb ahol kell neki. Szép tiszta munka és talán az egyetlen módja hogy normális átlátszó ikonokat csinálj ne olyan nagy sorjázatlan tuclikat
Persze a mentésnél továbbra is a BMP fájlok legyenek de tapasztalatból mondom érdemes letárolni a ps fájlokat is, Sokszor jól jön ha komolyan szerkeszt témát hozzá az ember... na és azért érdemes az eredeti réteggel buherálni és nem egy újjal mert így az indexed colorra visszaállítva kérsz rá egy mentést és simán megcsinál neked vele mindent nem kell még keresgetni a helyes formátumot (ugye az R5G6B5 indexed colornál nem működik) a legegyszerűbb és legtisztább módja a maszk elkészítésének szerintem ez. Egyébként bármi ami indexed color volt mehet az R5G6B5 be is. Ezt csak azért írom le mert sok alapkép is ezzel van berakva teszem azt mert feketefehér.
Az xml fájlokban is érdemes kotorászni. itt meghatározhatod az adott cuccon megjelenő betüket, azok színét elhelyezkedését...stb Tanulmányozd egy kicsit elég egyértelmű ha meg nem akkor kísérletezz egyet vele. (így tudod pl félkövérré tenni a naptári napot, vagy átszinezni hogy ne piros hanem mondjuk hupizöld legyen, esetleg megadhatod hogy hol helyezkedjen el stb.) A qa_layouts tartalmazza a legnagyobb gyűjtőt. Itt vannak felsorolva azok a leírók amik összegzik milyen skinek és hol vannak. Sajnos ehhez újjat még nem lehet megadni viszont a már meglévőkből egész jól lehet kidobálni (teszem azt így szabadultak meg a kukától a főoldalon hogy oda is lehessen ikonokat pakolni bár ebben nem vagyok 100% mert nem volt időm még belenézni) de tessék próbálkozni.
sis telepítő készítése
Útálom az SPB modokhoz a sis telepítőt mert nem válogathatok mi mennyen megy minden és a végén kell kitörölgetnem belőle. Nem csinál egyébként őkelme mást mint bemásolja a megfelelő fájlokat a megfelelő helyre. Ez álltalában azoknak jön jól akik nem képesek maguk bemásolni a dat fájlt a fenn leírt mappákba, ne foglalkozz vele! Persze ez csak az én véleményem és lehet az modnatja velem hogy lusta vagyok sist készíteni a kreálmányaimhoz. 
Ja és persze: Ha bemásoltad a datot sok esetben a legjobb ha újraindítod az egész shellt hogy lásd a változást!
Háttérképek: Azaz ha a !:\Data\Images\Pictures\ mappa létezik, akkor oda teszi be az SPBShell almappába,
egyébként a !:\Images\Pictures\SPBShell mappába, vagy legrosszabb esetben a private mappájába.
Dat fájlok: itt egy jó leírás hogy hogyan lehet szerkeszteni a .dat fájlokat (amik valójában jelszóval védett zip-ek):
http://www.spbclub.com/forum/viewtopic. ... 967#157967
amire figyelni kell:
- symbian -nál a kép méret más mint a winmo-s témák.
- a színes képeket 16bites R5G6B5 bmp fomátumban kell menteni (gimp vagy photoshop tudja ezt) mikor mented bmp-be advanced módot kérsz pl ps-nél
- visszacsomagolásnál zip formátumnak kell lennie (winrar-al is lehet csomagolni de zip-ként) a helyes jelszóval ami ez: "b0fm18zq"
- és persze a végén nevezd át a .zip-ről .dat-ra!
...\others\SPBshell\ mappába kell a modokat másolni (dat kiterjesztésű fájlok) könnyen tudod variálni hogy mi minden legyen rajt. A memkártya: Data\Others\SPBshell könyvtárában megtalálod a fájlokat külön külön. Itt törlöd vagy átnevezed ami nem kell.
Egyébként prioritása ez (vagyis innen keresi először a dat fájlokat a progi): 1.Memkártyán a Data\Others\SPBShell 2. A C-n az Others\SPBShell alatt 3 . A Private alatt lévő (ezt most fejből nem tudom de olvasson vissza akit érdekel mert volt már róla szó) vagyis ahová eredetileg telepíti a programot, és ahonnan az alap dat fájlokat össze lehet szedni.
Az Othersbe lehet pakolgatni nyugodtan, és nem muszály az eredeti fájlokat bántani így + gépről is lehet így a skineket pakolgatni nem kell x-ploreval mászkálni a telefonban. Például a bejövő elemek skinjeit a va_status.dat és a va_status_widget.dat tartalmazza...stb. Ja és ha nem létezik a könyvtár akkor hozd létre!!!
Kinyitogatva a dat fájlokat ott vanank a képek és az xml leírók.
A képek két részre oszlanak vannak egyszer a szép színes képecskék és a feketefehér maszkok. Utóbbiak töntik el hogy mi és mennyire látszon a képből a készüléken (minnél sötétebb annál átlátszóbb az adott rész) ez is bmp de indexed color.
Pár jótanács: A piros háttér nem jelent semmit. Akármiylen színű lehet a háttered. Meg amúgy is: DOLGOZZ RÉTEGEKKEL! Ha nem vagy éppen egy ikonrajzoló zseni keress a neten PNG kiterjesztésű ikonokat (nagyon sok van, de tényleg. Ha nagyon nem találsz menj fel a deviantartra és keress rá az icon szóra csak úgy ömlik majd) A png előnye hogy simán lehet belőle jó maszkot és jó alapképet csinálni egyszerre. Az egybeképeknél a maszk megcsinálása igen tökölős tud lenni. Hogy miért is használj akkor még ide is rétegeket? Na mutatok egy példát:
ímhol egy PS trükk a maszkra: Megfogod a maszkot és beállítód grayscalera. Azután megfogod az eredeti képet és ráviszed külön rétegben (a legjobb ha van egy háttered is külön rétegen szépen kitöltve az eredeti képen ezt majd úgyis törlöd a maszkon vagy befested feketére mind1 de ő majd segít hogy pontossan oda kerüljön minden ahová kell)
Ezután arra a rétegre állsz amire az új ikont szerkesztetted és kérsz egy gradient mappot rá. Ezen beállítod... ah de jól elmondani úgysem tudom tessék pár kép így könynebb:


így megkapod azt a maszkot ami a legjobban lefedi a képedet, ezután persze az egészet vissza kell állítani indexed colorra és úgy menteni. Az így kapott maszk pont ott lesz átlátszó és pont ott lesz halvány stb ahol kell neki. Szép tiszta munka és talán az egyetlen módja hogy normális átlátszó ikonokat csinálj ne olyan nagy sorjázatlan tuclikat

Persze a mentésnél továbbra is a BMP fájlok legyenek de tapasztalatból mondom érdemes letárolni a ps fájlokat is, Sokszor jól jön ha komolyan szerkeszt témát hozzá az ember... na és azért érdemes az eredeti réteggel buherálni és nem egy újjal mert így az indexed colorra visszaállítva kérsz rá egy mentést és simán megcsinál neked vele mindent nem kell még keresgetni a helyes formátumot (ugye az R5G6B5 indexed colornál nem működik) a legegyszerűbb és legtisztább módja a maszk elkészítésének szerintem ez. Egyébként bármi ami indexed color volt mehet az R5G6B5 be is. Ezt csak azért írom le mert sok alapkép is ezzel van berakva teszem azt mert feketefehér.
Az xml fájlokban is érdemes kotorászni. itt meghatározhatod az adott cuccon megjelenő betüket, azok színét elhelyezkedését...stb Tanulmányozd egy kicsit elég egyértelmű ha meg nem akkor kísérletezz egyet vele. (így tudod pl félkövérré tenni a naptári napot, vagy átszinezni hogy ne piros hanem mondjuk hupizöld legyen, esetleg megadhatod hogy hol helyezkedjen el stb.) A qa_layouts tartalmazza a legnagyobb gyűjtőt. Itt vannak felsorolva azok a leírók amik összegzik milyen skinek és hol vannak. Sajnos ehhez újjat még nem lehet megadni viszont a már meglévőkből egész jól lehet kidobálni (teszem azt így szabadultak meg a kukától a főoldalon hogy oda is lehessen ikonokat pakolni bár ebben nem vagyok 100% mert nem volt időm még belenézni) de tessék próbálkozni.
sis telepítő készítése


Ja és persze: Ha bemásoltad a datot sok esetben a legjobb ha újraindítod az egész shellt hogy lásd a változást!
A hozzászólást 5 alkalommal szerkesztették, utoljára lilalur 2010-06-10 csüt. 13:37:29-kor.
lilalur
- mullerakos
- 1. szint
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2010-04-13 kedd 12:59:25
- Készüléktípus: Nokia C7
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: SPB Mobile Shell (symbian)
Nagyon szépen köszönöm! Ezzel az információ halmazzal el leszek egy darabig:D
Még 1 kérdésem lenne: hogyan tudom menteni. Szal találtam témákat .sis kiterjesztésben. Lehet praktikus lenne őket így menteni. Köszi!
Még 1 kérdésem lenne: hogyan tudom menteni. Szal találtam témákat .sis kiterjesztésben. Lehet praktikus lenne őket így menteni. Köszi!
- mullerakos
- 1. szint
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2010-04-13 kedd 12:59:25
- Készüléktípus: Nokia C7
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: SPB Mobile Shell (symbian)
Értem:D Esetleg visszafejteni lehet a már meglévő(let9öltött) .sis es témákat?:D Mert találtam egyet amibe tetszik a digitális óra. De azt az istenért nem találom sehol.
Ezek az apróságok már mennek, hoyg kicserélgetni az aksi jelzőt, eseményeket, ezzel nincs gond, nem vagyok lusta másolgatni:D
Ezek az apróságok már mennek, hoyg kicserélgetni az aksi jelzőt, eseményeket, ezzel nincs gond, nem vagyok lusta másolgatni:D
- lilalur
- 1. szint
- Hozzászólások: 125
- Csatlakozott: 2010-05-19 szer. 16:41:45
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
Re: SPB Mobile Shell (symbian)
Ha feltetted a sist akkor az bemásolta neked a fent leírt mappák valamelyikébe (prioritásos rész 123) a dat fájlokat. Ott megtalálod őket.
lilalur