Memóriakártyák töredezettségmentesítése

Készülék tartozékok, kiegészítők témái, pl akkumulátor, memóriakártya, headset, stb
Avatar
Macika
6. szint
6. szint
Hozzászólások: 8928
Csatlakozott: 2009-05-01 pén. 11:47:34
Készüléktípus: Huawei P30 Pro 8 256
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest
Has thanked: 321 times
Been thanked: 605 times

Re: Memóriakártyák töredezettségmentesítése

Hozzászólás Szerző: Macika »

walk-man írta:Nem találtam meg sehol,de mostmár nem is látja a gép a kártyát...Újraindítás megvolt,de nulla.Ötlet?


szerk: felismerte.Rámegyek,hogy formázás, a művelet sikertelen. Ötlet?
BÁRMI MÁSBAN, mint az a telefon próbáltad már?
Biztos, hogy használható az a kártya???
walk-man
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2009-11-01 vas. 17:40:32
Készüléktípus: 5300
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Memóriakártyák töredezettségmentesítése

Hozzászólás Szerző: walk-man »

Semmiben.Végülis nem érdekel.Veszek holnap 1 gigásat,ez úgyis csak 256-os volt....
Avatar
Macika
6. szint
6. szint
Hozzászólások: 8928
Csatlakozott: 2009-05-01 pén. 11:47:34
Készüléktípus: Huawei P30 Pro 8 256
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest
Has thanked: 321 times
Been thanked: 605 times

Re: Memóriakártyák töredezettségmentesítése

Hozzászólás Szerző: Macika »

walk-man írta:Semmiben.Végülis nem érdekel.Veszek holnap 1 gigásat,ez úgyis csak 256-os volt....
Jaaaaaa, 500 Ft-os tétel.
Akkor kuka...
Amúgy sem lenne semmire sem elég már.
Avatar
botond
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 6811
Csatlakozott: 2009-01-06 kedd 11:09:08
Készüléktípus: Huawei P20 Pro
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Veszprém
Has thanked: 25 times
Been thanked: 58 times
Kapcsolat:

Re: Memóriakártyák töredezettségmentesítése

Hozzászólás Szerző: botond »

gemisigo írta:Véletlenül botlottam ide, és látom ugyan, hogy a vitahullám már elült valamikor a nyár közepén, de ha valakit esetleg érdekel, hogy hol találta fején a szöget mindkét tábor szószólója, lelőhetem a poént :) Hátha valakit még érdekel ;)
SaGa59 írta: Mivel bármely sor kicímzése a rendszerben pontosan ugyanannyi időbe telik, mindegy, hogy a legelső vagy a "legbelső", bármely clustert pontosan ugyanannyi idő alatt képes kitolni magából a kártya. Tehát, ha a fájl fizikailag a 26-27-28-dik clustert foglalja, a beolvasása pont annyi időbe telik, mintha a 26-1234-8766 clusterebken lenne...
Ez így van. A kártyának. De az oprendszernek nem. A kártyának ugyanannyi erőfeszítésébe (és idejébe, bár ez sem teljesen igaz, de azért nincs számottevő eltérés) kerül visszaadni bármelyik címen tartózkodó cluster adattartalmát. Viszont a kártyának halványlila sejtelme sincs a rajta levő file-strtruktúráról (azt sem tudja, a FAT-ot eszik, isszák, vagy kenyérre kenik). A cluster-homokozóban az oprendszer tudja eldönteni a (mi esetünkben konkrétan a) FAT alapján, hogy mi a lapát és mi a kisvödör, meg mit hagytak ott a kutyák.

És itt jön a képbe az, amit (ha jól emlékszem) Botond kolléga emlegetett oly sokszor. Sőt, pontosan meg is fogalmazta, nem tudom, miért nem fogadja el senki, hogy a műveletek időbe kerülnek. A kulcsszó a címzés. Bár a kártyának (kvázi) ugyanannyi időbe telik visszaköpni bármelyik címen levő clustert, a procinak/oprendszernek a memórikezelés/FAT/indexek miatt nem ugyanannyi időbe kerül előállítani a különböző címeket, amiket postáz majd a kártyának, hogy 'ezt kérem, itt'.

Szóval, az egymás után lévő címeket sokkal gyorsabban kapjuk meg akkor is, ha a kártyán ezek nem sorban helyezkednek el. Az oprendszernek egyszerűbb azt mondani, hogy a 'következőt kérem', a kártyának meg ugye, mindegy. Ezen segít egy kicsit, ha a FAT a memóban lapít, de azért meg nem szűnteti a problémát. Vagyis itt a sok lúd gyesznót győz elv érvényesül, mert ez az időigény halmozódik, vagyis sok apró, vagy nagyobb, de nagyon töredezett file-ok esetében igenis számottevő lehet. Nem is beszélve arról a helyzetről, ha apró file-ok vannak szilánkokra törve. Ezért van (némi) értelme a töredezettségmentesítésnek. Szép szó, valaki töredezettségmentesíthetné :)

A formázás - visszamásolás pedig, mint tudjuk ősidők óta, a szegény ember defragja :ras:
SaGa59 írta: Mindettől függetlenül még mindig kíváncsi vagyok egy mérés eredményére a fentebb vázoltak szerint...
Én is. Valaki megcsinálhatná végre :) .

Visszakanyarodva a topikhoz (majd később kipucolom), hát én is így gondolom a dolgokat. Hardveresen valóban mindegy a káryának/pendrive-nak, hogy honnan kell kiadnia az adatot, viszont az oprendszernek valóban nem mindegy. Mivel az oprendszer programokból, ciklusokból áll, így nem mindegy, hogy milyen algoritmussal, és mennyi idő alatt férünk hozzá az adott adathoz.
Még amikor anno Assemblyben programoztam, akkor számolgattam rendesen az órajel-ciklusokat, hogy melyik algoritmus a gyorsabb. Ugye akkoriban még 386 DX40-es gépek voltak, így ott nagyonis számított, hogy pl egy 640x480-as képet ha feldolgoz egy assembly progi, hogy az mennyi idő alatt végez.
Pl annak idején csináltam saját screenshot progit assemblyben, ami a 9h billentyű megszakításra volt ráültetve, és egy billentyű kombinációra "lelopta" a video memóriából a képet. És ugye játék közben nem mindegy, hogy a kép tetején még az egyik frame-ből volt látható a kép, és az alján meg már egy másik képkocka alja volt. Tehát itt nagyon fontos volt a sebesség.
És itt kapcsolódik mindez a témához, hogy ott ugyebár fizikailag kellett hozzáférni a video memóriához, tehát a programozónak kellett kidolgoznia a kiolvasó algoritmust is. Így pl volt 2-3 féle algoritmus, amiből válogathatott az ember. Namost a videomemóriában szépen "töredezettségmentesítve" voltak az adatok. Ha jól emléxem, akkor az A000h címtől indult, és onnan kellett kiolvasni 640x480 db byte-os szeletet (8 bites színmélység, 256 szín). Még a Doom és Duke Nukem-es korszakból.
Akkoriban még a "defrag" és "töredezettségmentesítés" szavak ismeretlenek voltak. Még USB sem volt. De már akkor ügyelt az ember a kód sebességére.
Ennek a mai CPU-k esetében már nincs akkora jelentősége, főleg, hogy a videokártyák vették át a terhet a CPU-tól a grafika terén.

Szóval aki nem hiszi, járjon utána, hogy pl a mai kiváló grafikájú FPS játékoknál sem töredezetten tárolódnak az adatok a video memóriában, hanem mindennek megvan a helye.
A töredezettség, mint olyan az az emberi tényező velejárója. A felhasználó másolgat, törölget, stb. Ettől töredeznek a dolgok.
Válasz küldése

Vissza: “Kiegészítők”