Ez a progi új fejhasználói felületet ad a telónak. Csak S60v5-ön működik. Így végre az 5800 tulajok is kitehetnek widgeteket, de az N97 és N97mini tulajoknak is ajánlom, mert akár 5+5 oldalnyi widgetet is kitehetünk.
Letöltés: http://www.nokiaprogramok.hu/modules.ph ... w&id=38030
Íme néhány kép: (a teljes méretért katt a képre)
További skinek: (ide jelenleg az SPB Shell RLE alapú skinjei kerültek)
Bladehu2 GlassBox skin pack: http://www.nokiaprogramok.hu/modules.ph ... w&id=34595
Lilalur BlackWood skin pack: http://www.nokiaprogramok.hu/modules.ph ... w&id=34733
FAQ
Összeállítottam gyorsan egy gyakran feltett kérdéseket ami remélem segít eligazodni mindenkinek.
Nem megy a shell! Akadozik a shell! Miért?
- Senki nem tudja megmondani itt. Az okára tippek eprsze vannak, de szerencsére nem gyakran jelentkezik ez a probléma és akkor is csak bizonyos főzött romoknál fordul elő. A megoldás az lehet ha úgy rakjuk fel a shellt hogy az első hivatalos builddal kezdjük (295: http://www.nokiaprogramok.hu/modules.ph ... w&id=33939) Majd sorban rá ameddig mehet.
Ha még most sem megy vagy hibás akkor ennek sok oka lehet. Többek között az innen leszedett FoxPDA által okosított verziók mind törtek, ergó lehet hogy ott a hiba, vagy éppen a főzöttromnál nem stimmel valami.
Továbbá lehet hogy az adott build amit telepítettél a shellből még nem tud mindent amit látsz. Ide sokszor felkerülnek béták is amiket nem akartak a fejlesztők még kiadni pont ezek miatt a hibák miatt. Ezt el kell fogadni.
- lásd az előző pontot.
- Ha nincs felszerelve a telefonod mindenféle signo megkerülő leleménnyel (HelloOX egy ilyen például. A szignózós topicokat bújjátok át hozzá) akkor signóznod kell az alkalmazást amit felteszel.
- Ezt ne tegyük már minden proginál fel. Van róla külön kiskönyv
De pl Moco aláírásában is megtalálhatja bárki a megoldást (ha szétnézel itt a fórumon szinte nincs olyan topic amihez ne lenne hozzászólása ), de itt is megadom + a lap alján is van egy ebben segítő link. Szignózást segítő tanácsok: http://www.nokiaprogramok.hu/modules/le ... p?id=24952
- Próbálgasd! Használati utasítást mellékelni hozzá igen hosszadalmas lenne, de ne félj megnyomni a gombokat, elrontani nem tudod. A legtöbb beállítás/lehetőség az adott részhez elérhető a jobb alsó menüből. A visszalépés a bal alsó gomb többnyire.
- Telepítsd fel és láss csodát! Igen. És ezt akát könynen módosíthatod is ha akarod. Bladehu2 pl rendszeresen rak fel hozzá javítást is. Ímhol egy a 349-es build idején: http://www.4shared.com/file/Wqz80IEO/SP ... d_349.html
- MÁSOD BE A DAT FÁJLOKAT a ...\Others\SPBshell könyvtárába (ha nem találod hozd létre)!
- A dat fájlok tulajdon képpen zip-ek amik jelszóval vannak védve. A ki/be csomagolásukhoz megfelel a winrar is csak figyeljünk arra hogy zipként tömörítsük vissza majd nevezzük át manuálisan dat kiterjesztésűre. A kód: "b0fm18zq" Ezzel kell visszatömöríteni is!
- A benne található fájlok egy része a működést befolyásoló xml fájlok (ezekben sokszor szerkeszteni lehet az adott widgeten megjelenő felirat és egyéb elem elhelyezkedését, színét, méretét...stb.) ennek szerkesztése vagy megy vagy nem. Hogy mennyit értesz belőle az rajtad áll.
A fájl tartalma még a képeket tartalmazó rle fájl. Ezt egyenlőre nem tudod módosítani nagyon sajnálom. Png-ket tudsz rle-be tömöríteni. A hivatalos png packot bladehu2-nak köszönjétek. Íme:
A hivatalos PNG Skinek (kb 335 build): http://www.4shared.com/file/vEUOi9Rn/skins.html
PNG-t RLE re konvertó tool: http://www.4shared.com/file/3msjukKG/png2skin.html
Ennek használata (from bladehu2): Nyiss egy parancssort. navigáld magad a könyvtárba ahol az EXE van majd gépeld be:
"png2skin.exe <png-file path> <output directory> [<alpha bits> 1|4|8 [<alpha on bottom of image> 0|1]]
azaz pl: png2skin.exe forrás_file.png c:\skin_könyvtárad 8 RLE (az "RLE" a végén nagy betűvel!)
(mellesleg kipróbáltam, kisbetűvel írva az rle-t tényleg maszk bmp-t csinál, de pl egy óra mutatónál a maszkban csak a fele volt meg, szóval nem éppen tökéletes)" Vagyis a tool működik a png-re úgy is hogy abból bmp+maszk-ot csinál. Ehhez elég csak ráhúzni a PNG-képet az EXE-re.
- A fájlok png-be tömörítésére fonix232 írt egy remek programot aminek csak meg kell adni a könyvtárat amiben a png található és ő elvégzi az átalakításokat nem kell parancssorolni: http://www.mediafire.com/?tnkxinmm5oj
Vigyázz mert végtelen könyvtármélységig dolgozik szóval lehetőleg különálló könyvtárba dolgozz ne a c gyökerébe! :laught:
- Ha megvan a módosítás és jelszóval visszatömörítetted az adott fájlokat egy dat-ba már csak fel kell másolnod a telefon vagy a memória ...\Others\SPBshell könyvtárába (ha nem találod hozd létre) ezt megteheted akár PCsuite vagy tárolóhely üzemmódban is. Igazán könnyű. Ha azon akadsz el hogy nem találod az Otherst akkor keresd meg ( ).
- Az Others mappa rejti, ez sokszor a Data könytár alatt vár. Keresd meg, nem nehéz.
A prioritása ezeknek: Elsőnek a Memóriakártyán keres, utánna a C-n és legvégül a saját belső könyvtárában (20028b16).
- Ennek elérésére egy olyan progi kell a telefonra ami képes a rendszer fájlokat is tallózni. Az X-plore például tökéletesen megfelel a célra. a C:\Private\20028b16 alatt találhatóak a shell datjai, illetve amenyiben a memóriakártyára installáltad (V3.5.433 build után nekem minden további nélkül felrakta és futtatta onnan) a E:\Private\20028b16. Vigyázz ha a memóriakátyára rakod akkor az USBt tárolóhely módban használva kilép a Shellből és további bonyodalmakat okoz neki egy telefonújraindításig. Amúgy más problémát nem okoz neki de szerintem jobban teszed, ha ilyen művelet előtt kilépsz a shellből.
- Ehhez navigáld magad a Shell beállítások menüjébe itt a jobb alsó ikonnal elő lehet hívni a beállítások elmentését , visszaállítását és a kilépést.
- Jelenleg nem tudsz, nem engedi a program.
- Meg lehet csinálni, de nem olyan egyszerű. A félelmetes és titokzatos qa_layouts.dat-ban található Widgets.xml-t kell szerkeszteni. Ezzel a résszel az egyetlen probléma, hogy még a többi dat babrálásával maximum az ikonok megjelenése módosul addig a layouts xmljei a működést/elhelyezkedés/méret/megjelenés felett is döntenek, tehát ha van egy módosított qa_layouts.dat-unk akkor előfordulhat, hogy a shell újításaival nem találkozunk egy frissítés után, hacsak nem igazítjuk hozzá. Kevés lenne a hely ide összeszedni mindent amit ezzel össze lehet rakni. Az érdeklődőknek ajánlom ezt: http://forum.xda-developers.com/showthr ... t=507697#3 linket. Még Bladehu2küldte és bár ez a winmobiloknak van a működési mechanizmus ugyanaz. Át lehet ültetni az ötleteket (VISZONT AZ INNEN LETÖLTHETŐ DOLGOK NEM MŰKÖDNEK SYMBIAN ALATT, NE IS PRÓBÁLD!). Köszönet érte.
- Ellenben az időjáráswidgeteknél meg lehet adni neki hogy máshonnan vegye az időjárás képeket. Miről beszélek?
<String Name="WeatherSkin" Value="va_weather_40" /> a va_weather_widget_M xml-jének egy sora. A va_weather_40 re hivatkozik. Ha létrehozunk mondjuk egy datot mondjuk: va_weather_500 néven és azt veszed fel ide, tehát így: <String Name="WeatherSkin" Value="va_weather_500" /> akkor az abban található képek kerülnek bele. Ez arra jó hogy például a Simple és a közepes időjáráswidget időjárásikonjait alapból a va_weather_40ből veszi de így megadhatunk neki mást. Pl a simlenek lehet egy külön nagyobb ikonokkal szerkesztett a közepes pedig változatlan. A többit a fantáziátokra bízom.
- Előfordulhat hogy nem tud kapcsolatot kiépíteni a telefonoddal. Az infókat ugyanis onnan szedi, ez egy shell vagyis felületet ad de a készülék belső működésébe nem szól bele (naptár/ébresztő/óra/sms/hívások...stb mind a telefon alapja) Ha nem működik valami annak oka lehet az első pontban leírtak.
- Semmi. Egyszerűen nem található az adott városról olyan adat amit itt megjeleníthetne. Próbáld ki vársováltoztatást és Budapesttel. Ugyanígy befolyással bír a város a grafikára is. A nagyvárosoknál megjenekik az éjszakai időjárás grafika is (holdas képek ), sajnos a Magyar városoknál nem találtam ilyent.
Leszedtem egy szuper skinpackot meg is csináltam vele mindent ahogy kell, de nem megy. Mit tegyek?
- A shell fokozatosan kezd átállni a kezdeti BMP+maszk skinekről a PNG RLE-be tömörített skinekre. Ez a régebbi buildeknél nem probléma de az újak elvesztik a Bmp skinek kezelésének a képességét, így ezekre csak olyan skint tudsz telepíteni amelyek datjaiban már az új rle fájlokban vannak a skinek.
Terészetesen fordítva is igaz. Régi buildek nem mennek az rle-skinekkel. (az átállás olyan 314-es build körül lehetett)