LEVELET KAPTUNK IGO-TÓL (MINT ANNO GAMELOFT ÉS EA-TÓL), HOGY AZONNAL TÁVOLÍTSUK EL A TÖRT PROGRAMJAIKAT AZ OLDALRÓL. EZÉRT AZ IGO IS ÚGY FOG MŰKÖDNI, MINT A GAMELOFT ÉS EA JÁTÉKOK KÉRÉSE, TEHÁT PRIVÁTBAN KELL KÉRNI. (kijelző méret megjelölésével ha lehetne) TILOS IGO-T LINKELNI, IDE VAGY AKÁR A LETÖLTÉSEKHEZ FELTENNI. HA VALAKI TALÁL OKOSSÁGOT, ÍRJA MEG NEKEM PRIVÁTBAN ÉS BETESZEM "ODA"
Mindent az iGo mappába és az apk.telepiteni, térképeket ugyan azokat használja mint az iGO 8.3.
240x320
320x240
320x480
800x480 (Galaxy S...)
240x400, 400x240 (Galaxy 3 hoz)
Több embernél jelentkezett az a hiba, hogy a program nem tervezett át a határon. Ennek nagyon egyszerű oka van, mégpedig az, hogy nem egyazon gyártó térképeit tették fel. Tehát a TM, és a TA térképek működnek együtt, de az NQ térképek nem dolgoznak össze a TA és TM térképekkel.
iGo hangok
Kód: Egész kijelölése
http://www.mirrorcreator.com/files/PDMZNE2B/IGO_hangok.zip_links
- Magyarország térkép, NQ. 2010.Q2
- Magyarország poi
- Magyarország 3D látványosságok, 3D épületek, 3D petrol
- Traffipax adatbázis
- Europe_NASA.dem
- + car ikonok
- + Magyar hangok, pl Pákó
Kicsomagolás után az azonos nevű mappákba kel bemásolni a mappák tartalmát, az IGO/content mappán belül. Ha még nincs térképed, stb, akkor a mappákat át is másolhatod, az eredetiek felülírásával. A többi mappához ne nyúlj!
Legújabb Magyarország térkép, Hungary_83_TM_2010.10_101213 (2011.01.05)
Térképek:
Ebben minden benne van: legújabb MO térkép (Hungary_83_TM_2011.03_110513), poi, hang, 3D épületek, telepítő fájl, stb. (800 x 480)
TeleAtlas Európa térképek + Premium POI-k.
2010Q3 - 2010.09 (2010.11.19-2010.12.01)
IGO összes verzióra Magyar nyelvű hangok:
viewtopic.php?p=279162#p279162
"Galaxy S-em van, ezen tökéletesen megy az igo, visszont időnként lezár a képernyő. Ezt, hogy lehet kikapcsolni?"
Töltsd le a marketről a KeepScreen nevű programot. Ennek segítségével betudod állítani,hogy melyik programoknál ne kapcsoljon ki a kijelző.
Szerk. 2011.02.17 {by laci64}
A telefon elég lassan talál jelet:
Megoldás 1.
Rootolt telefonnál:
A system/etc mappában keresd meg a gps.conf fájlt, majd nyisd meg szerkesztéshez és írd át az első sorban az "europe.pool.ntp.org"-ot "hu.pool.ntp.org"-ra.
Megoldás 2.
Tedd fel a gps fix programot:
https://play.google.com/store/apps/deta ... dwc2ZpeCJd
"telepitettem az apk-t de mindig azt írja ki missing or incomplet foder: iGo/license"
A telefonon így kell kinéznie az Igo-nak
memóriakártya-IGO mappa, ebben van benne a content,licence mappa és az .apk fájl
A content mappa tartalma:
- building
- car
- dem
- dictionaries
- gfx
- lang
- map
- poi
- speedcam
- userdata
- voice
Ezek is mappák, a megfelelő tartalommal.
Szerk. 2011.01.29 {by moco, laci64}
Mit hová és mi micsoda:
content\
map\*.hnr : Előfeldolgozott úthálózat
map\*.fda : Figyelmeztető jelzések
map\*.ftr : Kamionos információk
map\*.fpa : Pontszerű címek
map\*.fbl : Térképek
histspeed\*.hsp : Intelligens útvonaladatok
phoneme\*.ph : Fonémák
tmc\*.tmc : TMC
speedcam\*spdb ;*.txt : Sebességmérő kamerák
building\*.3dl : 3D látványosságok
building\*.3dc : 3D épületek
dem\*.dem : Domborzat
poi\*.poi
iGO /content mappa >
map mappa: fbl - Térképek
map mappa: hnr - Előfeldolgozott úthálózat
map mappa: fda - Figyelmeztető jelzések
map mappa: ftr - Kamionos információk
map mappa: fpa - Pontszerű címek
map mappa: fsp - Intelligens útvonaladatok
map mappa: fjv és/vagy fjw - útkereszteződés nézet
poi mappa: poi - Hasznos, érdekes helyek
building mappa : 3dl - 3D látványosságok
building mappa : 3dc - 3D épületek
dem mappa:dem - Domborzat
histspeed mappa: hsp - Intelligens útvonaladatok
phoneme mappa: ph - Fonémák
tmc mappa: TMC – Traffic Message Channel (forgalmi üzenet csatorna)
speedcam mappa:spdb ;*.txt – Sebességmérő kamerák
Térkép info:
TM: Topmap magyar és ált. keurópa legjobb térképei
TA: Teleatlas full eu térképei vannak
NQ: Navteq full eu térképei vannak, ált. keu térképei gyengék, valahol azt olvastam kamionos verzióban a legjobbak
Qx: kiadási idő, Q mint negyedév, x mint 1-2-3-4 ( 1: jan-márc, 2: ápr-jún, 3: júl-szep, 4: okt-dec)
(köszi az infot huu)
IGO 8.3x - 2011_Q1 - Europe Maps ([url=ucp.php?i=pm&mode=compose&u=56/url]+ POI
Kód: Egész kijelölése
Albania_poi : http://www.4shared.com/file/yZEcDckE/Albania_2011_Q1.html
Austria_poi : http://www.4shared.com/file/BkljTTls/Austria_2011Q1.html
Belarus_poi : http://www.4shared.com/file/_pPKuCY7/Belarus_2011Q1.html
Belgium_poi : http://www.4shared.com/file/ariZEcwE/Belgium_2011Q1.html
Bosnia Herzegovina_poi : http://www.4shared.com/file/SO6dmz6j/Bosnia_Herzegovina_2011_Q1.html
Bulgaria_poi : http://www.4shared.com/file/NKlEr9al/Bulgaria_2011_Q1.html
Croatia_poi : http://www.4shared.com/file/OpWoxkTC/Croatia_2011_Q1.html
Cyprus_poi : http://www.4shared.com/file/JhpMb-cx/Cyprus_2011_Q1.html
Czech Republic_poi : http://www.4shared.com/file/TYgiZFRZ/Czech_Republic_2011_Q1.html
Denmark_poi : http://www.4shared.com/file/tUYB-mqg/Denmark_2011Q1.html
Estonia_poi : http://www.4shared.com/file/4ktZXsgJ/Estonia_2011_Q1.html
Finland_poi : http://www.4shared.com/file/ufNk95lw/Finland_2011Q1.html
Macedonia_poi : http://www.4shared.com/file/v6QaKK5_/Former_Yugoslav_Republic_of_Ma.html
France_poi : http://www.4shared.com/file/drEIa3XM/France_2011Q1.html
Germany_poi : http://www.4shared.com/file/LhBRqf0k/Germany_2011Q1.html
Gibraltar : http://www.4shared.com/file/lSDGHEfF/Gibraltar_2011_Q1.html
Greece_poi :http://www.4shared.com/file/mCwfiZ6O/Greece_2011_Q1.html
Hungary_poi : http://www.4shared.com/file/uQfcSZ5X/Hungary_2011Q1.html
Hungary_holtankoljak_poi : http://www.4shared.com/file/W4dvjJoP/Hungary_Holtankoljak.html
Iceland_poi : http://www.4shared.com/file/ZK8TqT0k/Iceland_2011_Q1.html
Ireland_poi : http://www.4shared.com/file/XdsSIwuF/Ireland_2011_Q1.html
Italy_poi : http://www.4shared.com/file/Dm5i0F7Z/Italy_2011_Q1.html
Latvia_poi : http://www.4shared.com/file/uPsGfIby/Latvia_2011_Q1.html
Lithuania_poi : http://www.4shared.com/file/uOX9V5Os/Lithuania_2011_Q1.html
Luxembourg_poi : http://www.4shared.com/file/ARo9cHyh/Luxembourg_2011_Q1.html
Moldova_poi : http://www.4shared.com/file/LXYr7TTv/Moldova_2011_Q1.html
Montenegro_poi : http://www.4shared.com/file/ffO0rNgR/Montenegro_2011_Q1.html
Netherlands_poi : http://www.4shared.com/file/P5y1oNwQ/Netherlands_2011_Q1.html
Norway_poi : http://www.4shared.com/file/PC7pOp9W/Norway_2011_Q1.html
Poland_poi : http://www.4shared.com/file/xxeVdoLx/Poland_2011_Q1.html
Portugal_poi : http://www.4shared.com/file/lenvgEEy/Portugal_2011_Q1.html
Romania_poi : http://www.4shared.com/file/4Mrcbbkh/Romania_2011_Q1.html
Russia_poi : http://www.4shared.com/file/TnelE_BU/Russia_2011_Q1.html
Serbia_poi : http://www.4shared.com/file/lKBtup-R/Serbia_2011_Q1.html
Slovakia_poi : http://www.4shared.com/file/k2mvKR-V/Slovakia_2011_Q1.html
Slovenia_poi : http://www.4shared.com/file/BkA8ZEOJ/Slovenia_2011_Q1.html
Spain_poi : http://www.4shared.com/file/9YgyYpFZ/Spain_2011_Q1.html
Sweden_poi : http://www.4shared.com/file/RRfxw_ES/Sweden_2011_Q1.html
Switzerland_poi : http://www.4shared.com/file/hqR4Duh-/Switzerland_2011_Q1.html
Turkey_poi : http://www.4shared.com/file/9uAU79Kv/Turkey_2011_Q1.html
Ukraine_poi : http://www.4shared.com/file/ULhPPOdb/Ukraine_2011_Q1.html
United Kingdom_poi : http://www.4shared.com/file/KSvp9ing/United_Kingdom_2011_Q1.html
Teszt
forrás: http://www.technet.hu/telefon/20110924/ ... gyar_navi/
"Amikor először indítottam el a vadonatúj iGO primót, bizony azt hittem, hogy véletlenül nem a 2.0-át, hanem a korábbi 1.2-es verziót telepítették fel a készülékre. Gyorsan le is csekkoltam a verziószámot, ami azonban teljesen rendben volt: az augusztus 5-én keltezett szoftver 9.6.2.202144-es verziójú, a 9.6-os főverziószám pedig bizony egyértelműen a primo 2.0-ra utal. Összehasonlításképp, az év elején az NNG-től kapott primo 1.2 tesztszoftver 9.2.1.17668-as verziószámot viselt magán. Lényeg a lényeg, a kezelőfelület gyakorlatilag egyáltalán nem változott, vagyis első blikkre bizony elég nehéz megkülönböztetni egymástól az 1.2-es és a 2.0-ás kiadást. Ha pedig már a verziószámoknál tartunk, megjegyzendő, hogy a tesztkészüléken egy 2011.05.03 dátumú TopMap térkép kapott helyet, természetesen a többi európai térképpel (túlnyomórészt Navteq)
megspékelve.
Audio újdonságok
A TTS Pro nem újdonság, hiszen ez még az 1.2-es primóban debütált, viszont az őt megszemélyesítő Eszter a korábbi v171711-es, illetve v185297-es verziók után immár v193716-os verziószámot tudhat magáénak, tehát egy kicsit megint reszelgettek rajta. A TTS Próról röviden annyit, hogy például tervezés után a program szóban összefoglalja a tervezett útvonalat, határátlépéskor pedig röviden ismerteti az adott országra vonatkozó legfontosabb közlekedési információkat (ezek a funkciók egyenként ki/be kapcsolhatók). A szoftver nemcsak annyit mond, hogy túl gyorsan haladsz, hanem e helyett azt a dumát tolja, hogy ezen a helyen a megengedett sebesség ennyi és ennyi kilométer/óra. A TTS Pro kapcsán három fokozatban állítható, hogy milyen részletességű TTS hangokat szeretnénk hallani.
Hangfelismerés
Az iGO primo 1.2-ben debütált, azóta pedig némileg továbbfejlesztették az automatikus beszédfelismerést (ASR, Automatic Speech Recognition), melynek segítségével a szoftver képes értelmezni a szóban adott utasításokat. A célállomás pontos neve akár egyben is megadható, az iGO primo pedig értelmezi azt, és néhány másodperc után pontos eredményt ad. Tesztkészülékünkön sajnos még nem élt ez a funkció, de az iGO-alapú különböző Becker masinákon már ki lehet próbálni, bár magyarul sajnos még ezeken a masinákon sem működik a feature. Az NNG hivatalos álláspontja szerint a magyar hangfelismerés azonnal be fog kerülni a primóba, amint a technológiát fejlesztő Nuance végre a magyart is fel fogja venni a támogatott nyelvek táborába.
Vizuális és egyéb újdonságok
Ahogy azt már az imént említettem, a felhasználói felület meglepő módon szinte semmit sem változott. Ennek megfelelően a kezdőképernyő baloldalát egy nagyméretű, az aktuális térképdarabkát megjelenítő Térkép gomb uralja, tőle jobbra pedig a következő három nyomógomb figyel: Keresés, Útvonal és Egyebek. Navigálás közben csak nüansznyi különbségek fedezhetők fel a primo 1.2 és a primo 2.0 között - emiatt az autóba direkt beraktam egymás mellé egy 1.2-es és egy 2.0-ás szoftvert futtató masinát. A lényegi különbségek gyakorlatilag csak akkor bukkannak fel, ha a primo megvillantja az új funkcióit, melyekről hamarosan szót is ejtünk majd. Apró újdonság, hogy a térképen immár a folyók és tavak nevei is fel vannak tüntetve. Ugyancsak újdonság az úgynevezett alagút nézet, illetve megjelent a vezetői profil választási lehetőség, ami akkor jön jól, ha egy navigációs készüléket felváltva többen is használnak egy családon, vagy egy cégen belül. Jelentős fejlesztésen esett át a teherautós üzemmód is, mely külön-külön felhívja a sofőrök figyelmét a jogi- és a fizikai korlátokra is.
Intuitív navigáció
Az NNG szerint az iGO primo 2.0 az új intuitív funkcióiknak köszöhetően túlmutat az egyszerű gépi irányítás eddig ismert lehetőségein, és ebben bizony van is valami. A szoftver egyesíti a létező összes információforrást: a térkép- és POI-adatokat, a regisztrált vezetési sebességet és a gyors újratervezést. A torlódás elkerülése funkció a jármű lassulása alapján felismeri a forgalmi dugókat az autópályákon, még akkor is, ha a TMC-szolgáltatás azokat nem jelzi előre. Ilyen esetekben - az időveszteség elkerülésének érdekében - a készülék ahelyett, hogy változatlanul tovább tervezné az eredeti útvonalat, azonnal több lehetséges elkerülő útvonalat ajánl fel. A valós idejű alternatív útvonal funkció pedig a zsúfolt belvárosi csomópontokhoz közeledve a keresztutak igénybevételével kínál alternatív útvonalakat a felhasználók számára. Budapesten munkanapkon és hétvégén is teszteltem ezt a funkciót és bizony remekül működött.
Kezelhetőség
Ha a tervezett útvonal ellenére letérünk az autópályáról, a program a korábbi megoldásokkal ellentétben nem próbál meg mindenáron visszatéríteni az eredeti útvonalra. A tippek letéréskor funkció segítségével igyekszik megfejteni a módosítás okát és releváns tippeket adni (benzinkutak, pihenőhelyek, stb.), majd ezek elfogadása esetén módosítja az eredeti tervet. Az iGO primo 2.0-nak része a parkoló az úti cél közelében funkció is, mely megkeresi és az úti céltól való távolság szerinti sorrendben mutatja meg a megfelelő parkolóhelyeket anélkül, hogy kutatni kellene a POI-adatbázisban. Jó hír, hogy intuitív funkciók nem vonják el a sofőr figyelmét a vezetésről, a szoftver ugyanis diszkréten látja el a vezetőt hasznos javaslatokkal - a tippek automatikusan jelennek meg a képernyő jobb szélén. Egyetlen mozdulattal elfogadhatjuk a kijelzőn megjelenő módosítási lehetőséget, és a program máris a választásnak megfelelően tervezi újra az útvonalat.
Online funkciók
Már az iGO primo 1.2 is igen fejlett connected vénával rendelkezett, bár a magas járulékos költségek miatt egyelőre még ritkák az olyan hardverek, melyekkel az ebben rejlő lehetőségeket ki lehet aknázni. Az iGO primo 2.0 pedig még komolyabb online támogatást élvez, és az NNG azon ötlet kivitelezésén is dolgozik, hogy a jövőben olyan navigációs készülékeket is lehessen kapni, melyek vételárában nemcsak a hardver és a szoftver, hanem egy komplett online szolgáltatás ára is benne foglaltatik. Magyarul a közeljövőben olyan navigátorok jelenhetnek meg a boltok polcain, melyek alapból, akár integrált módon is rendelkezhetnek mobilnetes SIM-kártyával. Az ehhez a SIM-kártyához járó szolgáltatások árát pedig előre kifizeti a vásárló, így innentől kezdve már azon sem kell majd aggódni, hogy vajon milyen roaming költségbe ver minket egy kis külföldi connected navigálás, mondjuk egy kis online Google kereséssel megspékelve. Szép új jövő! Ami pedig a jelent illeti, a Google Local Search és az Online Traffic az NNG szerint már több termékben élesben üzemel, az Online Alert Point és az Alert Point Community piaci megjelenése viszont még várat magára.
Optimalizáció
Az útvonaltervezés sebességét optimalizálta az NNG, ily módon sikerült némi gyorsulást elérni. A teherautós tervezés területén komolyabb fejlesztések történtek, a primo 2.0 immár intelligens módon kezeli a bonyolult helyzeteket: a teherautó már olyan zónában van, ahol nem is szabadna lennie, vagy például tiltott zónához közeledik, és már csak egyetlen lehetősége van ez elől kitérni (akkor is, ha nincs tervezett út). Az NNG szerint a vizualizáció terén az engine-ben jelentős fejlesztések történtek, azonban ezek hatása a jelen verzióban még nem túl látványos (talán majd a következő verzióban?). Ezenkívül a fejlesztők számos apró hibát javítottak, úgy, hogy emellett a sebesség - ha csak kis mértékben is - növekedett. Az indulási idő jelentősen megrövidült, az útvonaltervezés 10-15 százalékkal, a megjelenítés ennél kisebb mértékben gyorsult.