Quake III

Csak Symbian 3D-s játékokkal kapcsolatos témák
paltoni
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010-07-21 szer. 11:21:11
Készüléktípus: Nokia N95
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Quake III

Hozzászólás Szerző: paltoni »

sziasztok,engem nagyon nyugtalanít az hogy nem megy N86 on úgyhogy utána néztem:
http://www.youtube.com/watch?v=61WL3JBhXwU
http://www.youtube.com/watch?v=LSl8pJBZAtw

ezeken a telókon nyoma sincs a 3d gyorsítónak mégis alig akad(játszható),az N86 ennél nagyobb hardver erőforrással rendelkezik,mégis beakad miest betölt a pálya.beállítás kérdése lehet?! :hmm2: (persze szerintem csak engem foglalkoztat ez a kérdés mert már mindenki veszi az androidos telókat,de én maradnék a jó öreg nokiánál :D )
Avatar
luciuscornelius
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 2432
Csatlakozott: 2009-01-07 szer. 11:44:58
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times

Re: Quake III

Hozzászólás Szerző: luciuscornelius »

Mennyi szabad RAM marad az N86-on bekacsolás után?
Avatar
luciuscornelius
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 2432
Csatlakozott: 2009-01-07 szer. 11:44:58
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times

Re: Quake III

Hozzászólás Szerző: luciuscornelius »

Andy1210 írta:
luciuscornelius írta:
Ez nem feltétel, hiszen (ha jól tudom), akkor csak a Quake 1 (GLQuake) megfelelő verziója használja ki a 3D gyorsítót, a többi Quake nem.
Nem jól tudod :)
Quake I és II tartalmaz szoftveres render módot és OpenGL módot egyaránt. A Quake III viszont csak OpenGL-eset. Tehát alapfeltétel hozzá a 3D gyorsító.
Ezt már egyszer helyeselted a Quake II. topkiban :D
Akkor arra jutottunk, hogy csak a GlQuake használ 3D gyorsítót.
Viszont a Quake III. esetében igaz lehet az állításod, mert anno a non fpu verziót is N82-re, N95 8GB-ra és Samsung-ra (gondolom i8510-re) ajánlotta a készítő vagyis a Samu miatt készülhetett el ez a verzió.
Persze ezek után rejtély, hogy hogyan futhat Nokia N85-ön és 5320-ason. :D
Ugyanakkor az eszem is azt súgja, hogy szükség van a 3D gyorsítóra, mert pl. van nálam egy több mint 10 éves laptop és a Quake 3 már nem fut rajta, mert hiányolja a 3D engine-t. :D

OFF
Fura, hogy az Unreal Tournamentet nem portolták át, mert ahhoz speciel nem kell 3D gyorsítás.
paltoni
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010-07-21 szer. 11:21:11
Készüléktípus: Nokia N95
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Quake III

Hozzászólás Szerző: paltoni »

az N86-omba 75 mega szabad hely (stabilan menni kéne rajte) csak a grafikus gyorsítás...
Avatar
luciuscornelius
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 2432
Csatlakozott: 2009-01-07 szer. 11:44:58
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times

Re: Quake III

Hozzászólás Szerző: luciuscornelius »

paltoni írta:az N86-omba 75 mega szabad hely (stabilan menni kéne rajte) csak a grafikus gyorsítás...
Ez sajnos kevés. Az ideális az olyan 85MB, de legalább 80MB mindenképpen kell.
Olvastam, hogy egyes 3D gyorsító nélküli telefonokon lásd. N85 vagy 5320, azért indul el, mert kilövöldöznek több futó alkalmazást és így már van elég RAM a futtatáshoz. Más magyarázat nincs, mert ha ezeken ennek segítségével (elfogadhatóan) fut, akkor a non fpu verzióhoz nem kell (feltétlenül) 3D gyorsító.

Azt nem tudom, hogy a non fpu verzióban milyen beállítások vannak alapból, de végül is utána nézhetsz, talán ez is segít valamennyit, ha úgymond lejebb veszed őket.

Setup-System-Graphics

Ezen belül a következő pontok vannak:

Legfelül Graphics Settings itt elég a custom mód, az van beállítva alapból. (az 5320-ason is ezt választotta a videóban)

Alatta: GL Driver ez alapból default. (5320-ason voodoo, fura, hogy ezt választotta).
Lefelé haladva: GL Extensions ez nálam alapból on, de te átrakhatod off-ba, ez a teljesítményt veszi lejebb. Rontja az összképet. (ez 5320-ason off).
Video Mode itt a felbontást lehet állítgatni, ami alapból 240x320 vagy 320x240, ha fektetett kijelzővel játszol, de a megadott az maradhat (5320-ason 320x240, mivel fektetve van a kijelző)
Color Depth színmélység legyen default, de lehet,h alapból ez van beállítva (a voodoo kiválasztásával fentebb, ez adott lesz).
Fullscreen ez alapból on, azt hiszem maradhat, bár kipróbálhatod ablak (off) módban is. (a voodoo-val szintén adott lesz vagy is a vieóban 'on').
Lighting a legjobb beállítás a Lightmap, a másik lehetőség a Vertex (az 5320-ason vertex)
Geometry Detail itt van high, medium és low próbáld ki az utolsó kettővel. (az 5320-ason low).
Texture Detail ha jobbra húzod, akkor egyre jobb grafikát kapsz, ha pedig balra teljesen le, akkor pedig kevésbé jobbat, próbáld ki. (az 5320-ason teljesen le van húzva balra)
FSAA vagy is élsimítás, ez alapból on (5320-ason off).

és az utoldsó a Texture Filter, ez lehet Trilinear vagy Bilinear, az utóbbi a rosszabb, de nálam ez van alapból beállítva, tehát simán jó ez is. (és az 5320-ason is az utóbbi lett beállítva).

Végül is ez lenne a lényeg, mert a következő menüpontban a Display-ben csak a fényerősséget és a képernyő méretet lehet állítani.

Lehet tesztelgetni :D

Ne felejtsd el, hogy a változtatások után a jobb oldali accept gombra kattints rá, hogy aktiválódjanak.
Avatar
Andy1210
3. szint
3. szint
Hozzászólások: 872
Csatlakozott: 2009-01-13 kedd 20:32:07
Készüléktípus: Lumia 535 + Lumia 950XL
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Germany
Has thanked: 8 times
Been thanked: 17 times
Kapcsolat:

Re: Quake III

Hozzászólás Szerző: Andy1210 »

nem értem igazából, báááár..
"The id Tech 3 engine is the name now given to the engine that was developed for Quake 3. Unlike most other games released at the time, including its primary competitor, Unreal Tournament, Quake 3 requires an OpenGL-compliant graphics accelerator to run. The game does not include a software renderer."
De ugyebár ez az eredeti engine, de mivel a quake nem nyílt forrású, ezért eleve nem is tudták volna portolni az eredeti engine-nel. Ezért gondolom a telón az ioquake3 nevű engine fut. Illetve helyesbítek, a quake3 nyílt lett asszem, és a cél egy bugmentes királyos engine létrehozása volt, és az lett az ioquake3. Na mind1, arra akarok kilyukadni, hogy valószínűleg ez a motor támogatja a szoftveres renderelés módot. Ezért futhat 3D gyorsító nélküli telókon is.

Az UT sajnos nem nyílt forráskódú. Volt régen egy kezdeményezés opensource engine-re, de sajnos törölték a projectet :( Ezért nincs port...
Nokia N900 Tudástár!
Facebook csoport: Nokia N900 HUN
Avatar
luciuscornelius
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 2432
Csatlakozott: 2009-01-07 szer. 11:44:58
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times

Re: Quake III

Hozzászólás Szerző: luciuscornelius »

paltoni írta:sziasztok,engem nagyon nyugtalanít az hogy nem megy N86 on úgyhogy utána néztem:
http://www.youtube.com/watch?v=61WL3JBhXwU
http://www.youtube.com/watch?v=LSl8pJBZAtw

ezeken a telókon nyoma sincs a 3d gyorsítónak mégis alig akad(játszható),az N86 ennél nagyobb hardver erőforrással rendelkezik,mégis beakad miest betölt a pálya.beállítás kérdése lehet?! :hmm2: (persze szerintem csak engem foglalkoztat ez a kérdés mert már mindenki veszi az androidos telókat,de én maradnék a jó öreg nokiánál :D )
Az első videón, ahol az 5320-ason 'játszik', ott megfigyelhető, hogy a pálya indítása előtt belép a setupba és állítgat a dolgokon, a fentebb lévő hozzászólásban megjelöltem, hogy milyen beállításokat használt, egy próbát megér.

Elég nagy különbség van pl. az N82-őn látott Quake 3 és az N85-ön (vagy 5320-ason) látható között. Felismerni felismerem az első pályát, de a textúrák, a fegyverek és egyebek nem a legjobb minőségűek...
paltoni
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010-07-21 szer. 11:21:11
Készüléktípus: Nokia N95
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Quake III

Hozzászólás Szerző: paltoni »

köszi a ségíséget 1 fokkal jobb lett a beállításokkal :) ,de még mindig nem az igazi.Nekem megvan ennek a Quake 3 motornak a forráskódja!!! ha valaki át tudja írni softveres gyorsításra, az küldjön privát üzenetet és elküldöm emailbe.
hyroshi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011-06-17 pén. 00:53:36
Készüléktípus: Nokia C6-00
Nem: Férfi
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Quake III

Hozzászólás Szerző: hyroshi »

Hali! Olyan problémám lenne hogy van egy e63-om felraktam rá a gamet el is indul(lemegy a vidi és utánna kéri a cd kulcsot) de amikor be jönne a menü a játék kidob. Nem tom mi baja lehet mert a ramnak elegendőnek kellene lennie.Valaki tudna segíteni?
Avatar
luciuscornelius
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 2432
Csatlakozott: 2009-01-07 szer. 11:44:58
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times

Re: Quake III

Hozzászólás Szerző: luciuscornelius »

hyroshi írta:Hali! Olyan problémám lenne hogy van egy e63-om felraktam rá a gamet el is indul(lemegy a vidi és utánna kéri a cd kulcsot) de amikor be jönne a menü a játék kidob. Nem tom mi baja lehet mert a ramnak elegendőnek kellene lennie.Valaki tudna segíteni?
Ezen a telón sosem lesz jó a játékélmény, mert kevés hozzá a hardver. Ha el is indulna, akkor is a grafikát a végletekig le kéne butítani, ami nem jelent nagy élményt. Tehát nem veszítettél semmit sem.
These users thanked the author luciuscornelius for the post:
hyroshi (2011-06-17 pén. 16:40:30)
Rating: 2.63%
Válasz küldése

Vissza: “3D-s játékok”